Alaaf!!

3 maart 2019 - Berlijn, Duitsland

Time flies when you’re having fun.

Kan het bijna niet geloven, maar we zijn alweer een maand verder en zitten al op de helft van de repetitieperiode. Al 7 shows in elkaar gezet en nog 6 te gaan. En dan natuurlijk herhalen, herhalen, herhalen. Want over minder dan 4 weken is het al tijd om Berlijn te verlaten en dan moet alles performance klaar zijn. Na een maand intensief repeteren, begint de vermoeidheid nu wel een beetje toe te slaan. Gelukkig hoefde ik dit weekend helemaal niks te doen en kon ik mijn zaterdag lekker in bed doorbrengen. Even bijkomen en opladen om weer een week te knallen.

Hoewel ik bang was na een paar weken van mijn roze wolk te vallen, zweef ik nog steeds rond in mijn geluksbubbel. De groep wordt alsmaar hechter en ik ga nog elke dag met heel veel plezier naar de studio’s van TUI. We maken lange dagen, maar door ieders positieve energie (en oké, een aantal koppen koffie) is dat geen probleem.

Ondanks dat ik me hier helemaal happy voel, begin ik thuis nu wel te missen. Het is toch een gek gevoel. Niet alleen om mijn familie niet te zien, maar vooral ook om niet eens even naar huis te kunnen. Zeker nu de carnavalsgekte is losgebarsten, voelt het raar daar niet bij te zijn. Om foto’s van de vasteloavend voorbij te zien komen en daar voor het eerst in jaren geen deel van uit te maken. Het doet me ook beseffen dat er meer van zulke momenten gaan zijn in die 6,5 maanden dat ik op het schip zit. Pasen met de familie, verjaardagen, mijn broertje die (hopelijk) slaagt voor zijn examens en begint met studeren. Gek. Maar in plaats daarvan gaan er zoveel andere momenten zijn, op zoveel verschillende plekken, waar ik wel deel van uit zal maken. Momenten die voor altijd bij me zullen blijven en die ik na terugkomst nog heel vaak met familie en vrienden kan, en waarschijnlijk ook zal, delen.

Een wat korter verhaal dit keer. Niet omdat ik niks te vertellen heb, maar juist omdat er zóveel is wat ik met jullie zou kunnen delen, dat ik gewoon niet zo goed weet waar te beginnen. En als ik echt over alles zou schrijven, zouden jullie morgen nog niet klaar zijn met lezen…

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ity:
    3 maart 2019
    Fijn om te horen dat het goed met je gaat.
    Gelukkig ben je heel enthousiast over wat je aan het doen bent en wat je gaat doen.
    Veel succes.
  2. Oma en Opa:
    3 maart 2019
    heel fijn Aniek dat het je goed bevalt en denk maar carnaval komt volgend jaar weer terug maar jouw reisavontuur zul je hopelijk nooit vergeten.
  3. Mia Hermans:
    4 maart 2019
    Fijn om te horen hoe enthousiast je bent. En mooi dat je in zo'n leuke groep terecht bent gekomen. Geniet van je avontuur.