Geen taart...

1 februari 2019 - Berlijn, Duitsland

En we zijn begonnen! Vandaag was het dan zover, de 1e repetitiedag. De dag waarop ik erachter zou komen of ik me eigenlijk wel goed genoeg heb voorbereid. Maar ook de dag waarop ik mijn collega’s zou ontmoeten. En dan maar hopen dat het klikt, anders worden het nog een lange 8 maanden…

Gelukkig was ik afgelopen week al een keer in het gebouw geweest voor een eerste kostuumdoorpas. Dus ik kan nu heel zelfverzekerd richting de juiste deur lopen en doen alsof ik hier al jaren kom. Het enige probleem is dat er na die deur nog tientallen andere deuren zijn en ik alsnog als een soort verloren katje door de gang schuifel. Op zoek naar de plek waar ik word verwacht. Één voordeel, men heeft meteen door dat je één van de nieuwe zangers bent en wijst je al snel en vriendelijk de weg naar de kantine. Daar zit mijn eerste collega al te wachten. Een Zuid-Afrikaanse jongen, wiens naam ik trouwens niet kan uitspreken, voor wie het ook de eerste keer is. En langzaam stromen ook de andere zangers binnen. Een aantal die al meerdere cruises hebben meegemaakt, maar dus ook een paar voor wie het net zo nieuw is als voor mij. De sfeer is meteen erg ontspannen. Gelukkig! Ik voel me op mijn gemak en al snel hebben we het erg gezellig samen. Als ik zo de tafel rond kijk, vind ik ons een interessante mix mensen bij elkaar. Verschillende nationaliteiten, verschillende leeftijden, verschillende karakters, maar allemaal dezelfde passie. Performen! Het zal allemaal natuurlijk nog wennen zijn, maar ik denk dat ik me hier wel op mijn plek ga voelen.

Hoewel ik had verwacht ontzettend nerveus te zijn, voel ik eigenlijk vrijwel geen zenuwen. Het voelt helemaal niet alsof ik me als nieuweling, en Benjamin van de groep, moet bewijzen. Nee, iedereen behandelt elkaar als professionele collega’s en is gefocust om er samen iets moois van te maken. En wij niet alleen. Er lopen tientallen dansers, zangers en acteurs rond, die allemaal druk aan het repeteren zijn. Een gebouw vol artiesten, die allen met elkaar omgaan als familie. Een familie waar ik nu ook deel van uit mag gaan maken.

Helaas geen taart, zoals bij de start van musicalproducties in Nederland traditie is, maar we zijn vol goede energie gestart. En maar goed ook, want we hebben slechts 2 maanden de tijd om maar liefst 15 shows te repeteren!

1. Truus Willems:
    1 februari 2019
    Succes verder. Leuk geschreven. Zien weer uit naar de volgende belevenissen.
  2. Ity:
    2 februari 2019
    Aniek, wat een onderneming ben je aan begonnen. Heel veel succes. Ga ervoor!!!!!
  3. Salma:
    4 februari 2019